Η νεοσύστατη και πολλά υποσχόμενη μπάντα Moira’s Touch μας μιλάει για την προετοιμασία του πρώτου της δίσκου λίγες μέρες πριν από την παρουσίασή του στη μουσική σκηνή Temple.
Λίγα λόγια για τον δίσκο:
Ο ομώνυμος δίσκος των Moira’s Touch κυκλοφόρησε στις 18 Οκτωβρίου του 2025. Ο δίσκος έχει επιρροές από διάφορες εποχές του rock και του metal και πετυχαίνει να δείξει πολύ γρήγορα την δική του ταυτότητα. Φαίνεται πως γράφτηκε και ηχογραφήθηκε με μεγάλη αγάπη και σκοπό να επιτευχθεί ένα άρτιο αποτέλεσμα. Κάθε τραγούδι έχει τον δικό του αέρα, πολύ προσεγμένη σύνθεση και φωνητικά. Το συγκρότημα τολμά και χαρίζει στους ακροατές του είδους κάτι καινούριο, στο οποίο αξίζει να επενδύσουν χρόνο.
Τον δίσκο μπορείτε να ακούσετε εδώ
Η παρουσίαση του δίσκου θα γίνει στη μουσική σκηνή Temple το Σάββατο 21/2, με καλεσμένους τους Primal Roots και Daisy on a Shelf.
Είχαμε την χαρά να συνομιλήσουμε με την Ιωάννα Κόλλια (Joan Kollia), τραγουδίστρια των Moira’s Touch και τον Δημήτρη Κοσκινά, κιθαρίστα και υπεύθυνο για τις συνθέσεις του δίσκου, για πράγματα που αφορούν τόσο τον δίσκο αλλά και την οπτική των ανθρώπων που δούλεψαν πίσω από ένα τέτοιο πρότζεκτ.

Φίλιππος: Λοιπόν αρχικά σας ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο σας. Εκτός από το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον, σας μιλάω και ως φαν του είδους.
Δημήτρης: Σας ευχαριστούμε και εμείς, και εσένα και την Ιωάννα που βρίσκεται μαζί μας. Είμαστε και εμείς φανς του είδους και μας αρέσει να το δείχνουμε είτε παίζοντας, είτε γράφοντας είτε δίνοντας συνεντεύξεις.
Φ: Αρχικά θέλω να σας ρωτήσω πως ξεκίνησε αυτό το εγχείρημα. Αν θυμάμαι καλά σας άκουσα πρώτη φορά πέρσι τον χειμώνα.
Ιωάννα: Ναι, κάπου εκεί βγήκε προς το κοινό. Η διαδικασία ξεκίνησε μέσα στο 2021, και λίγο ανάποδα από ότι συνήθως, δεν ήμασταν ήδη μπάντα και μπήκαμε στούντιο και ηχογραφήσαμε. Ξεκίνησε από τον Μιχάλη Γιαννόπουλο που έγραψε όλους τους στίχους, από εμένα και από τον Δημήτρη. Ο Μιχάλης και ο Δημήτρης είχαν ήδη συνεργαστεί σε ένα project. Αργότερα εγώ με τον Μιχάλη θέλαμε να κάνουμε αυτό το συγκεκριμένο project, χωρίς να ξέρουμε τότε πώς θα κινηθούμε, τι θα είναι ή πώς θα λέγεται. Πατήσαμε πάνω στο concept του Μιχάλη, αυτό που είχε στο μυαλό του ως ποίηση, το οποίο είναι χωρισμένο σε κεφάλαια όπως έχει πει ο ίδιος σε κάποιες συνεντεύξεις. Έστελνε τα ποιήματα στον Δημήτρη, εκείνος τα μελοποιούσε και μας έστελνε το αποτέλεσμα. Σιγά σιγά αρχίσαμε να μπαίνουμε στούντιο και ξεκινήσαμε τις ηχογραφήσεις. Όλη αυτή η διαδικασία διήρκησε περίπου τρία χρόνια.
Φ: Πώς βλέπατε το project να προχωράει αυτά τα τρία χρόνια προετοιμασίας;
Ι: Αρχικά στο ενδιάμεσο της προετοιμασίας ήμουν έγκυος, οπότε δεν θα μπορούσαμε να στηρίξουμε live το project ακόμα και αν είχαμε τους μουσικούς. Θέλαμε πρώτα να τελειώσει η διαδικασία του στούντιο και μετά να το παρουσιάσουμε live. Μετά το καλοκαίρι του 2024, άρχισα να ψάχνω τα υπόλοιπα μέλη της μπάντας. Πρέπει να ήταν τον Νοέμβρη του 2024 όπου μπήκαμε με τα παιδιά στο στούντιο για την πρώτη πρόβα και είδαμε ότι το project μας έχει μέλλον και ήμασταν σίγουροι ότι θα το προχωρήσουμε.
Φ: Είναι πολύ ωραίο το γεγονός ότι σε αυτό το μακροχρόνιο project μπορείτε και μας περιγράφετε πως η διαδικασία δεν είναι καθόλου απλή αλλά χάρη στην αγάπη για αυτό που κάνετε μπορέσατε να βγάλετε ένα άρτιο αποτέλεσμα.
Ι: Είναι λες και φτιάχναμε ένα γλυπτό. Είμαστε όπως είπαμε θαυμαστές του είδους και δεν θέλαμε μια πρόχειρη δουλειά.
Φ: Θαυμάζω το γεγονός ότι από μια ιδέα που είχατε πριν 5 χρόνια έφτασε σε σημείο να βγαίνει ένας δίσκος με κάθε τραγούδι να έχει την δική του ξεχωριστή θέση και ταυτότητα όσον αφορά την σύνθεσή του, κάτι που ως ακροατής μπόρεσα να ξεχωρίσω.
Δ: Θέλει αγάπη και τεράστια επιμονή, για αυτό και είμαστε ακόμα εδώ και ας ξεκινήσαμε το 2021. Όπως είπε και η Ιωάννα προσέχαμε πάρα πολύ την όλη διαδικασία και υπήρχε δυσκολία με τις υποχρεώσεις που είχε ο καθένας μας. Το να γράψεις ένα άλμπουμ μπορεί να γίνει από πολύ εύκολο έως τρομακτικά δύσκολο. Η επιμονή που είχε όλη η μπάντα μας οδήγησε στο να προσπαθήσουμε για ένα project που θα μείνει και θα εισπράττεις θετική αναγνώριση από αυτό. Τα παιδιά ήταν πολύ υπομονετικά μέχρι να τελειώσω τις συνθέσεις και πολλές φορές επανεξετάσαμε τα κομμάτια και κάναμε αλλαγές, τόσο στο στούντιο όσο και εγώ όταν δούλευα τα κομμάτια. Ήθελα να απεικονίζω τους στίχους με την μουσική μου. Υπήρχε αξιοσημείωτη σοβαρότητα από όλους, από την στιγμή που κάναμε τις πρώτες ηχογραφήσεις στο σπίτι, μέχρι το στούντιο. Θα πω ένα μεγάλο μπράβο στον Γιάννη Φασουλάκη που ήταν ο παραγωγός μας στο στούντιο και έκανε εκπληκτική δουλειά όταν κάποιες δυσκολίες και υποχρεώσεις με κράτησαν απασχολημένο. Όσο για την Ιωάννα, της είχα εξαρχής τυφλή εμπιστοσύνη. Την κοιτάζω στην πρόβα με απερίγραπτο θαυμασμό και την θεωρώ κορυφαία.
Ι: Αυτό νιώθω και εγώ, το ξέρεις ότι τα συναισθήματα είναι αμοιβαία.
Φ: Μου αρέσει πολύ η χημεία μεταξύ σας, είμαι σίγουρος ότι έπαιξε ρόλο και στην δουλειά σας.
Ι: Είναι σε κάθε περίπτωση σημαντικό να παίζεις με ανθρώπους που θαυμάζεις.
Δ: Έτσι ακριβώς είναι. Τώρα όσον αφορά την ποικιλία των συνθέσεων που προαναφέρθηκε, για εμένα η metal μουσική είναι όπως ένας τεράστιος μπουφές. Είχε από όλα τα είδη, και εγώ ξεχώρισα τα αγαπημένα μου σημεία από το καθένα. Με άφησαν τα παιδιά να χρωματίσω όσο ήθελα τις συνθέσεις πριν τους τις παρουσιάσω και θέλω να πω πως η αγαπημένη μου κριτική να ακούω από κάποιον, είναι ο σχολιασμός της ποικιλομορφίας του άλμπουμ. Χαίρομαι όταν ακούω πως τα κομμάτια είναι ταυτόχρονα τόσο διαφορετικά μεταξύ τους αλλά ταυτόχρονα δεν ακούγονται καθόλου ξένα. Αν με ρωτήσει κανείς αν άξιζε όλη αυτή η προσπάθεια με τα παιδιά, θα πω ότι όντως άξιζε.

Φ: Αυτή ήταν και η δική μου κριτική και χαίρομαι ιδιαιτέρως που πέτυχε αυτό το όραμα.
Ι: Είναι σαν ταξίδι με πολλούς προορισμούς, και το νιώθω και εγώ όταν ακούω σαν τρίτο άτομο τον δίσκο μας. Ένα ταξίδι που άξιζε και για εμάς που το φτιάξαμε όπως προαναφέρθηκε.
Φ: Ήθελα να θίξω αυτό ακριβώς το θέμα, ότι δηλαδή ακούτε ξανά τον δίσκο σας και παρατηρείτε την δουλειά σας με σκοπό την βελτίωσή της, κάτι που θεωρώ πολύ καλό να συμβαίνει και μπράβο σας για αυτό.
Δ: Νομίζω μας εκφράζει όλους εδώ πέρα η αγάπη για τις μπάντες που πειραματίζονται. Εμένα προσωπικά αυτό με απασχολούσε πάντα, καθώς αυτές τις μπάντες προτιμούσα όταν με ρωτούσαν για τα γούστα μου. Κατάλαβα έτσι και ως δημιουργός ότι δεν γίνεται να αρέσεις σε όλους ότι και αν κάνεις. Ακόμα και σε καθημερινά πράγματα όπως το φαγητό, η κάθε συνταγή έχει το δικό της κοινό. Είναι ωραίος παραλληλισμός γιατί έτσι συμβαίνει και στην μουσική. Μερικοί θέλουν το ίδιο πιάτο στο τραπέζι, άλλοι ρισκάρουν. Εδώ έρχεται και το ρίσκο να αναγκαστείς να πέσεις σε αυτή την παγίδα από την πίεση ή την κόπωση μετά από αρκετή τριβή σε αυτή την δουλειά. Εμείς μιλάμε πάντα με σεβασμό, έτσι και αλλιώς έχουμε βγάλει μόνο ένα άλμπουμ. Αν και είναι η κατάλληλη στιγμή νομίζω να το πω για πρώτη φορά, ότι ήδη σκέφτομαι το επόμενο.
Ι: Και εγώ αυτό ακριβώς ήθελα να πω, ότι σκέφτομαι ήδη την συνέχεια.
Φ: Με προλάβατε, ήμουν έτοιμος να ρωτήσω για τις σκέψεις σας για τα επόμενα.
Ι: Και εμείς σε αυτό μένουμε για την ώρα, θέλουμε να ζήσουμε πρώτα λίγο αυτό το ντεμπούτο στην σκηνή.
Δ: Είναι πολύ σημαντικό να μην επαναπαυόμαστε με μια δουλειά που έφερε ένα αποτέλεσμα που μας άρεσε. Επειδή έχω ζήσει και το πως αντιμετωπιζόταν η μουσική παλιά, είναι πολύ σημαντικό που ακόμα στην σημερινή εποχή μπορεί ο κόσμος να στρέψει την προσοχή του σε καινούριες δουλειές και μπάντες που βγαίνουν. Θέλουμε να σεβόμαστε και το κοινό που ασχολείται, και τους δημιουργούς.
Φ: Πιστεύετε θα συνεχίσει να υπάρχει αυτός ο σεβασμός;
Ι: Το πιστεύουμε. Ο σεβασμός προς την μουσική είναι πολύ ανθρώπινος για να σταματήσει να υπάρχει, και σίγουρα υπάρχουν άνθρωποι που παλεύουν για αυτό.
Δ: Αυτό ακριβώς. Αυτή την ανάγκη δεν μπορεί να την καλύψει κανένα AI όσο τέλειο και αν φαίνεται το αποτέλεσμα.
Φ: Νομίζω αναπόφευκτα θα αναφερόμασταν και στην παρουσία του AI στην μουσική.
Ι: Αναγκαστικά πρέπει να αναφερθεί μιας και είναι στο μυαλό κάθε δημιουργού στο σήμερα.
Δ: Εγώ και από προσωπική εμπειρία θα πω ότι μια δοκιμή σε κάποιες μελωδίες που μου είχαν στείλει με AI, κατέληξε να είναι τόσο «άρτιο» το αποτέλεσμα που κατέληγε να μοιάζει ξένο.
Ι: Νιώθουμε ότι σταματάει η δημιουργία με αυτό. Φαίνεται τόσο κενό που δεν φτάνουμε στο σημείο να νιώθουμε κάποιο συναίσθημα και καθόλου δημιουργικότητα. Δεν μπορούμε να νιώσουμε καλά με αυτό.
Δ: Και σίγουρα δεν μπορούμε να νιώσουμε καλά με την διαδικασία να γράψει το AI μουσική για εμάς. Είναι σαν να χάνεται η ψυχοθεραπεία μας.
Ι: Ακριβώς αυτό ήταν και για εμάς, ψυχοθεραπεία.
Φ: Νομίζω πως με καλύψατε πλήρως. Να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για την συνεργασία και εύχομαι η παρουσίαση να είναι αυτή που ονειρεύεστε.
Ι: Σας ευχαριστούμε και εμείς πάρα πολύ για τον χρόνο σας.
Δ: Σας ευχαριστούμε για όλα.
Εισιτήρια για το live θα βρείτε εδώ: cometogether.live
Φωτογραφίες: Χριστόφορος Φίλης


